25-12-2012

2008 Zo weer even.......

update mensen.
Zoals jullie wellicht weten hebben wij vorige week een optreden gehad in verz.huis Gerardus Majella.
Nou volgens mij ging het weet TOPPIE hoor zo aan de mensen te zien.
We hadden een mooie hoek waar we konden zitten met al de muziekanten erbij en hadden de mensen goed zicht op ons.
Mijn collega Lian had de zaal op orde gemaakt voor ons en voor mij een
"gele stoel" neergezet. Zat ik op een goede plek volgens haar om op de foto gezet te kunnen worden hahahahaha.
Nou toevallig ging ik daar dus niet zitten he.......veel te vooraan en trouwens
je moet toch ook een beetje bekijken waar je gaat zitten ivm de stemmen he.
We werden gezellig welkom geheten door collega Nadine en toen kon het beginnen. Heerlijk toch!!!
Eerst wat liedjes met bloemen erin verwerkt zoals:
Roosje mijn roosje, Ach margrietje, Knaapje zag een roosje staan,
ga zo maar door.
Daarna kwamen de liedjes met een plaatsnaam aan de beurd.
Aan de Amsterdamse grachten, Ketelbinkie, 2 eenzame cowboy's,
Kleine café aan de haven, Klok van Arnemuiden etc etc.
Wat is het toch heerlijk om dat met elkaar te doen mensen.....ZINGEN.
Het verveeld eigenlijk nooit he!!!
Joke onze dirigente had tussen door ook een liedje dat zij zonder ons zong.
Een heel oud liedje.........heb ik ook op school leren zingen.
"Daar kwam ene boer uit Zwitserland" met als refrein "Kade kadolleke kada"
Kennen jullie dat nog???
Nou de mensen in de zaal ook hoor en die zongen dat dan ook massaal mee.
Trouwens alle liedjes gingen toppie toch en de stemming zat er goed in.
Wat speelde onze cowboy Piet leuk mee he op zijn accordion en gitaar.
Nou ik moet zeggen dat hij Wim heel goed vervangen heeft hoor.
Chapeau Piet!!!
Vonden jullie het ook zo leuk dat we toch even een misser hadden die middag?
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik dan toch inwendig zit te gniffelen hoor.
We zijn en blijven natuurlijk amateurtjes toch???
Nee hoor alle gekheid op een stokkie..........het is fijn als alles gesmeerd gaat maar ach.......soms mag er ook best iets fout gaan in mijn ogen.
Nou ik heb die middag weer veel mensen, waarvan ik weet dat ze anders niet zoveel meer zeggen, helemaal op zien fleuren hoor door ons.
Daar doen we het toch voor........HUN en ONS plezier!!!
Aan het eind van de middag flikte mijn collega het om mij op te laten staan.........konden de mensen hun "zuster Gerda" zien!!!
Was mijn straf omdat ik niet op de gele stoel was gaan zitten, ja ja.
Ik heb zelf geen foto's van deze middag en ben hiervoor afhankelijk van de foto's die door mijn collega's gemaakt zijn.
Zodra ik die heb worden ze hier bij geplaatst hoor.
Oja.........er is ook nog weer een verzoek uit voort gekomen hoor om te komen zingen. Waar??????
Verz. huis Zuiderhof in Vinkeveen.
We gaan het nog druk krijgen met zijn allen.
LOLLLLLLL.
 
Groetjes van.....
"het meissie van de gitarist".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten