06-01-2013

2009 Donderdag 19 november......

was er een avond om overleden gasten van ons inloophuis Het Anker te herdenken.
Wij, het smartlappenkoor, mocht daar deel aan zijn en een aantal met zorg uitgezochten liedjes ten gehore brengen.
Natuurlijk werd een ieder eerst met koffie/thee met iets lekkers ontvangen.
De opkomst was groot.
Familieleden die in de afgelopen 5 jaar (zolang bestaat het inloophuis) een dierbare verlorenwaren hadden een uitnodiging gehad.
Door een gast (Jannie) van ons inloophuis waren er sterren gemaakt met daarop de namen van de overledenen.
Na een hartelijk welkom door Bert, 1 van de coordanaten, kon het herdenken beginnen.
Familieleden werden naar voren geroepen om hun ster te plakken en een kaarsje aan te steken.
Tussendoor werden er mooie gedichten voorgelezen en er werd een moment ingelast om tijdens een musicaal moment, door ons combo, onze overledenen een moment in ons zelf te herdenken.
Hier onder zal ik 1 van de gedichten plaatsen die veel indruk op mij gemaakt heeft.
Streep zijn naam niet door.
Streep zijn/haar naam niet door,
al is hij/zij van ons heen gegaan.
Streep zijn/haar naam niet door,
alsof hij/zij nimmer heeft bestaan,
het liefste dat ik heb bezeten,
toekomstbeeld van mijn bestaan.
Vraag me niet het te vergeten
en gewoon weer door te gaan.
Zonder hem/haar nu verder leven,
vertel me hoe dat moet.
'k Hoor bij hen die achter bleven,
en overleven dat vraagt moed.
Streep zijn/haar naam niet door,
noem zijn/haar naam en kijk mij aan,
samen gaan wij er nu voor.
Zo alleen kan ik verder gaan.

Dank aan de vrijwilligers van ons inloophuis die deze avond georganiseerd hadden en dank dat wij als koor ons steentje hieraan mochten bijdragen.
Wij hebben het als zeer waardevol ervaren en wensen al diegenen die hun dierbaren moeten missen veel sterkte.
Ook wensen wij diegene die momenteel ernstig ziek zijn en hun familieleden heel veel sterkte.
 
Hieronder 1 van de liedjes die wij gezongen hebben.......
 
Groeten van................
"het meissie van de gitarist".  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten