06-01-2013

2009 Ben weer even.....

aan het snuffelen geweest voor jullie naar muziek uit onze map.
Had zelf heel sterk de neiging om "Het Kangeroe-eiland" van het Coctail Trio op te zoeken.
Vraag me niet waarom........liedje gonst wel regelmatig door mijn hoofd omdat ik het best een leuk lied vind.
Nou kon het al snel vinden hoor alleen zien we niet maar horen we wel het Coctail Trio.
Had in gedachten daarbij een paar plaatjes van kangeroe's op te zoeken maar dat hoefde niet.
De maakster van het filmpje had die al verwerkt daarin.
Was mooi even mazzelen dus voor me he!!!
Zij had ook wat aanvullende informatie over deze zanggroep enne.......plaatst ik natuurlijk ook even want het is best leuk om wat meer te weten over de artiesten waar wij liedjes van zingen.
Komt het..........
Het Cocktail Trio was een bekend zangtrio van populaire Nederlandstalige liedjes in de jaren vijftig, zestig en zeventig. Bekende liedjes van het Cocktail Trio waren Het Vlooiencircus en Wie heeft de sleutel van de jukebox gezien?.

De oprichter en leider van het Cocktail Trio was Ad van de Gein ('s-Hertogenbosch, 18 mei 1922). Hij speelde kort na de Tweede Wereldoorlog als pianist in diverse ensembles, waaronder het AVRO ballroom orkest. In 1951 werd hij de metgezel van Johnny Kraaykamp, en zong met hem op de televisie het liedje Willem, ga jij vanavond naar de fillem?.

In 1951 vormde Van de Gein met Tonny More en Carel Alberts het Cocktail Trio. Het Vlooiencircus werd een hit in 1965. Andere succesvolle nummers waren het Kangaroe-eiland, Batje Vier (Leve de man die het bier uitvond), Kadewaska, Grote Beer en De hele wereld alleen van ons (een cover van Chuck Berry's compositie No Particular Place To Go).
Voor andere artiesten schreef Van de Gein ook bekende liedjes, zoals Morgen ben ik de bruid (voor Willeke Alberti, 1966), en de Vrijgezellenflat (voor Ria Valk, 1969).
In 1979 moest Ad van de Gein vanwege stembandkanker een aantal optredens laten schieten; dat betekende een breuk met de twee andere leden. Henny Langeveld nam zijn plaats in. In 1982 probeerde Van de Gein vergeefs via de rechter de naam Cocktail Trio op te eisen. Hij werd in het ongelijk gesteld; maar door het overlijden van Tonny More viel het resterende trio snel uiteen. De laatste jaren heeft de herstelde Van de Gein nog enkele malen met een Cocktail-programma opgetreden.
Nou en dat Van de Gein (pianist) nog enkele malen optreedt kan ik beamen.
Hij heeft nl vorig jaar nog in het verz.huis op getreden waar ik werk.
Hij wordt daarbij ondersteund door 2 jongere mannen en ik moet zeggen........klinkt toch weer lekker als je de oude nummers hoort.
Zo dan nu nog het filmpje en weten jullie wat.......ik doe er ook nog de link bij van een site gewijd aan hun.
Als je het leuk vind kun je daar allemaal informatie en foto's vinden.
Snuffel daar maar eens gezellig rond hoor!!!
Klik maar op hun onderstaande foto.......
Veel kijk plezier allemaal.
en dan hier het liedje......"Op een kangeroe eiland"
Veel luisterplezier.
Oja Piet en Lou.......valt dat geluidje op de achtergrond te oefenen voor jullie?????? Hahahahahaha grapje hoor.
 
Doeiiiii allemaal en de groeten van
"het meissie van de gitarist".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten