06-01-2013

2010 Mijn grootvaders klok is een.......

heerlijk lied om te zingen.
Ik vond hem in 2 verschillende uitvoeringen op interne nl van Bob Scholten en Max van Praag.
Door op de namen te klikken kom je op een site waar wat meer informatie stat over de persoon in kwestie.
Hier de uitvoering van Max Van Praag:
Mijn grootvader's klok was een deftige klok
Met haar uurwerk zo goed en secuur
Ze liep zo geregeld al negentig jaar
Verkonde haar stem steeds het uur
En met vrolijke slag riep de klok reeds goedendag
Als een gast in ons kleine huis verscheen
Maar opeens toen was het met haar gedaan
En voorgoed is ze stil blijven staan

En ze tikte maar altijd door
Tikketak tikketak
Altijd maar dag en nacht
Tikketak tikketak
Maar opeens toen was het met haar gedaan
En voorgoed is ze stil blijven staan

Als kind reeds had grootvader menige keer
Aan de klok zijn geheimen verteld
Haar slinger steeds volgend, al heen en al weer
Werd het lief en het leed haar vermeld
Rustig tikte ze voort, door geen enkel ding gestoord
Deed ze negentig jaren lang haar plicht
Maar opeens toen was het met haar gedaan
En voorgoed is ze stil blijven staan

En ze tikte maar altijd door
Tikketak tikketak
Altijd maar dag en nacht
Tikketak tikketak
Maar opeens toen was het met haar gedaan
En voorgoed is ze stil blijven staan

En ze tikte maar altijd door
Tikketak tikketak
Altijd maar dag en nacht
Tikketak tikketak
Maar opeens toen was het met haar gedaan
Toen mijn grootva was mee gegaan
Mooie lange uitvoering he.....jammer dat wij hem niet zo zingen!!!
Hier de uitvoering van Bob Scolten:
Mijn grootvaders klok was een deftige klok,
met haar uurwerk goed en sekuur
Zij liep zo geregeld, want negentig jaar al
verkondde haar stem reeds het uur
En op grootvaders dag, toen hij 't levenslicht zag,
kwam de klok ook het huis in meteen
Maar opeens bleef zij staan, om nooit meer te gaan,
toen het doodsuur van d'oude verscheen

Al sinds negentig jaren al
Tik, tak, tik, tak, en zo ging 't een leven lang
Tik, tak, tik, maar opeens bleef zij staan
Om nooit meer te gaan
Toen het doodsuur van d'oude verscheen
Mmmmmm.....ik weet welke ik mooier vind, hebben jullie ook een voorkeur???
Allemaal tot de volgende keer en de groetjes van
"het meissie van de gitarist".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten