06-01-2013

2010 Hier zijn ze dan.....

dan de foto's van ons optreden op koninginnendag in de Schakel te Wilnis. De foto's komen van wel 3 verschillende fotocamera's (Teunie/Loes en de mijne).........maar goed dat we knechten in de zaal hadden zitten. Hahahahaha.
Knechten hartstikke bedankt!!!
 
Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Free picture slideshow made with Smilebox
Deze keer waren we met minder koorleden om optreden dan de 2 vorige jaren.
Dit had alles te maken met de ruimte op het podium en met het werk voor de vrijwilligers die deze ochtend mogelijk maakten.
Zij zijn nl degenen die zich "de benen onder hun lijf" vandaan lopen om ons in de pauze met van alles te voorzien.......daarbij dus ook te rennen voor de gasten die naar ons komen luisteren.
Als we eenmaal zitten te zingen en ik mijn blik even de zaal in laat gaan moet ik inwendig toch even grinniken.
Waarom???
Nou om het volgende...........toen wij 2 jaar geleden voor het eerst optraden in de Schakel, was daar een dame aanwezig die ik met enige regelmaat tegen kom bij dingen die georganiseerd zijn ook.
Niks mis mee natuurlijk maar die dame liet aan mij veel kritiek horen over het feit dat wij, het smartlappenkoor, uitgerekend op koninginnendag op de 55plus ochtend kwamen zingen. Zij vond ons koor niet passend voor die dag.
Zij begreep niet dat de oranje vereniging niet iets anders voor die dag had kunnen bedenken voor de 55plussers.
Ons koor is goed voor in verzorgingshuizen etc maar niet op een dag als koninginnendag.
Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat de kritiek mij best raakte........wij als koor beleven nl zoveel lol aan onze optredens en gaan er ook helemaal voor.
Hierdoor kon ik alleen maar antwoorden aan haar "dat zij niet hoeft te komen maar mag komen. Als u dit dan niet passend vindt.......waarom bent u dan nog hier?"
Hierop keek desbetreffende dame mij aan met boze ogen en ging gauw weg.

Nu de 3de keer dat wij zijn uitgenodigd om deze ochtend op te luisteren zie ik bijna vooraan.......juist ja.......die desbetreffende dame weer zitten en........ze zingt mee!!!
Zal zij het dan toch stiekempjes wel leuk vinden dat wij er zijn of komt ze voor de gratis koffie, borrel en hapjes???
Nou laat ik daar mijn hoofd eigenlijk maar niet over breken want uiteindelijk is het aantal mensen dat van ons geniet vele malen groter!!!
De ochtend was weer goed geslaagd volgens mij......hoorde tenminste gezellige reacties in de pauze.
Ons programma zag er als volgt uit...........
Tulpen uit Amsterdam.
Lentekind.
Sophietje.
Katinka.
Roosje mijn roosje.
De kleine dingen.
Rode rozen.
24 rozen.
Het dorp.
Aan de Amsterdamse grachten.
 
PAUZE.
 
Grootvaders klok.
Bloedrode kralen.
2 reebruine ogen.
Meisjes met rode haren.
Op de sluizen van IJmuiden.
Als de klok van Arnemuiden.
Aan het strand stil en verlaten.
Het smurfenlied.
Bedankt lieve ouders.
Het kleine café aan de haven.
 
Als toegift: Mijn Nederland.

Er werd zo nu en dan lekker gedanst tussendoor.
Als laatste zongen we het lied "Mijn Nederland" en hierbij gingen zowel de koorleden als de gasten in de zaal staan...............KIPPENVEL.
Na afloop konden we een lekker borreltje of sapje halen bij de dames en heren van de organisatie en een lekker broodje.
Met het naar huis gaan kreeg ieder bezoeker, en dus ook wij, van deze ochtend een oranje kalanchoë mee naar huis.
 
Allemaal bedankt voor deze gezellige ochtend en de groeten van.......
"het meissie van de gitarist".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten