13-01-2013

2012 Naar aanleiding van.....

onze repetitie vanmiddag dit korte blogje.
Tijdens deze repetitie zongen wij het nummer "Soerabaja" van Anneke Gronlöh.
In dit lied wordt "Gamelan" klanken benoemd.
Enkele leden van ons koor vroegen zich af wat een "Gamelan" is.
Aan de hand hiervan heb ik met meneer google hiernaar gezocht en snel gevonden op internet........als je hier klikt kom je op de Wikipedia en kun je er van alles over lezen.
Voor de nostalgie.......hieronder Anneke Gronlöh met haar lied "Soerabaja".
Veel kijk en luister plezier!!!!
 

 
Soerabaja
 
Soerabaja, Soerabaja
mijn gedachten zijn altijd bij jou

Waarom moest ik jou verlaten
eenzaam sta ik voor mijn raam
grauw is de lucht
en als ik zucht
vormen mijn lippen jouw naam

Soerabaja, Soerabaja
Met je zee en je hemel zo blauw
Soerabaja, Soerabaja
mijn gedachten zijn altijd bij jou

Ik zal jou nooit meer vergeten
ik droom van jou elke nacht
dan hoor ik weer
net als weleer
Gamelang klanken heel zacht

Soerabaja, Soerabaja
met je zee en je hemel zo blauw
Soerabaja, Soerabaja
mijn gedachten zijn altijd bij jou


Hier kom je op de Wikipedia over Anneke Gronloh.
Groetjes van mij,
"het meissie van de gitarist".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten