06-01-2013

2009 Lekker allemaal.....

even mee galmen mensen met het volgende lied.
Vorige keer bij de repetitie werd het door ons soms "ietsie pietsie" anders gezongen dan dat er in ons boek staat.
Gelukkig zongen we dan wel "het zelfde" anders dat voort kwam uit onze eigen herinnering.
Nou die "herinnering" van ons was juist hoor!!!
Vandaar.......galm maar lekker mee enne........"zonder hemd, zonder broek" kan nu hoor.....Joke hoort het toch niet.
 
Joop de Knegt - Ik sta op wacht
(1957)
Ik sta op wacht
En denk aan jou
Je schreef me af
Bleef mij niet trouw
Ook een soldatenhart
Is niet van steen
Waarom schreef jij die brief
En liet mij zo alleen
Ik sta op wacht
Mijn hart doet pijn
Krijg ik verlof
Dan staat er niemand bij de trein

Ik had gehoopt
Dat jij op mij zou wachten
Maar jij kreeg plotseling
Andere gedachten
’k Heb mij vergist in jou
Mijn Marjolijn
Het valt niet mee
Om weer alleen te zijn

Ik sta op wacht
En denk aan jou
Je schreef me af
Bleef mij niet trouw
Ook een soldatenhart
Is niet van steen
Waarom schreef jij die brief
En liet mij zo alleen
Ik sta op wacht
Mijn hart doet pijn
Krijg ik verlof
Dan staat er niemand bij de trein


Bij de kazernepoort
Sta ik nu steeds te dromen
Ik zie daar meisjes gaan
En ook weer komen
Jij bent er niet meer bij
Mijn Marjolijn
Zoals ’t was
Zo zal het nooit meer zijn

Ik sta op wacht
En denk aan jou
Je schreef me af
Bleef mij niet trouw
Ik sta op wacht
Mijn hart doet pijn
Krijg ik verlof
Dan staat er niemand bij de trein
Doeiiiiiii allemaal tot de volgende keer en groeten van
"het meissie van de gitarist".



Geen opmerkingen:

Een reactie posten